martes, 7 de julio de 2015

GRUP DE CONVERSA DELS ALUMNES DE 4T ESO A AMB ELS AVIS I LES ÀVIES DE LA FUNDACIÓ PERE BADIA

Hi ha un moment de la nostra vida que ens parem a pensar el que vivim diàriament, la sort que tenim. I un d’aquest moments de reflexió ha estat el que he viscut quan vam anar amb l’ Institut a la residència d’avis. Des del moment que vaig entrar i ens van començar a explicar tot allò que havien viscut durant la Guerra Civil i l’època de Franco, em vaig adonar de la sort que teníem, i del que ells havien passat per a que nosaltres en el futur tinguéssim la sort de tenir drets i llibertats individuals. Totes les històries, em van arribar al cor, i personalment penso que aquestes experiències em van fer créixer com a persona i ésser humà, que això realment és un valor que poca gent té, el fet de ser humà, de ser persona.

Recordo totes aquelles paraules que sortien de la boca d’aquella gent, aquells que havien passat fam, d’altres que ploraven mentre es quedaven entrebancats en aquelles paraules de dolor i llàgrimes, llàgrimes que t’arribaven al cor d’alguna manera. Veure les seves cares de dolor penso que no té explicació, res del que vaig sentir té cap mena d’explicació. En particular, hi va haver una historia que em va fer plorar, sempre recordaré aquella dona i la seva vida, la seva cruel història. Aquella dona entre llàgrimes i sense poder evitar el seu dolor, va explicar la seva dura infantesa. Quan passaven gana, que els rics, els quals ella anomenava “els senyorets”, no els donaven res per menjar. Quan va dir que ella, amb sis anys i les seves germanes de quatre i nou, van dirigir-se damunt una mula per exiliar-se, per un riu, on més gent corria sense direcció, i una de les seves germanes va caure a l’aigua, i s’ofegava i sentia que no podia agafar-la, però que algú que passava pel riu la va aixecar i en aquell moment va sentir que havien salvat la vida de la seva germana. I suposo que una de les històries que més em va marcar d’aquella senyora va ser la de la seva germana de disset anys. Un dia els guàrdies civils van entrar a casa seva, i van abusar sexualment de la seva germana i van emportar-se totes les seves coses de la casa; ja fos els llits per dormir, les cadires, la poca roba que tenien, etc.

I aquesta història és d’aquelles que t’arriben, que no pots evitar plorar, perquè hi ha gent que té aquesta capacitat de connectar amb la situació de l’altra persona, tenint com a conseqüència sentir el que ella està sofrint. És una experiència que mai oblidaré, i que potser, amb l’ Institut no tornaré a anar-hi, però que jo, personalment, aniré quan pugui tornar, perquè t’emportes el record, les ganes de saber més, i sobretot, per què no, el respecte i l’ estima d’aquella gent que al final es fan estimar.

Fiamma García

No hay comentarios:

Publicar un comentario